۱۴۰۱ دی ۲۷, سه‌شنبه

زن زندگی آزادی / شعاری ارتجاعی

زن زندگی آزادی / شعاری ارتجاعی

حتما شما نیز سوالاتی از این دست در ذهن تان شکل گرفته، سوالاتی چون شعار زن زندگی آزادی از کجا آمده؟ چه کسی اولین بار این شعار را ساخته و تکرار کرده؟ تفکر پشت این شعار چیست؟ این شعار چه مطالبات حقوقی برای زن اسیر در چنگال ارتجاعی سرمایه داری اسلامی را رهبری میکند؟ جایگاه طبقاتی این شعار کجاست؟ شعار را یک زن ساخته؟ یا یک مرد؟ در هر دو صورت نوع تفکر و برخورد آنها به برابری حقوق زن و مرد چگونه تعریف میشود؟ جایگاه طبقاتی افراد یا رسانه هایی که این شعار را تکرار و رواح میدهند چیست؟ قتل مهسا و بعد هم نهادینه کردن شعار زن زندگی آزادی و تکرار آن در رسانه های امپریالیستی دو موضوع گره خورده بهم است که اگر شعار زن زندگی آزادی را از جهانی کردن قتل مهسا بردارند آنوقت است که رسانه ها هرگز تصویری از مهسا را دیگر نشان نخواهند داد. چرا که قتل "عمد" مهسا سبب ساز به میان آوزدن این شعار پوچ ارتجاع پسند گردیده است!

و

ارتجاع عمق و دات تفکر امپریالیسم برای سرکوب خواسته های مترقی یک جامعه ی عاری از ستم و ظلم استثمار میباشد. ارتحاع ذات یکی از اهرم های کاربردی امپریالیسم در به انحراف کشاندن مبارزه طبقاتی ست. ارتجاع زاده تفکر امپریالیسم در جهت تسلط قوانین قرون وسطایی سرمایه داری بر بدن زن, زندگی زن و آزادی و برابری زن در جامعه میباشد.

لازم نیست صفحات تاریخ را ورق بزنیم تا به عمق این ارتجاع پی ببریم کافی ست به همین جهار دهه گذشته نگاه کنیم. لشکر کشی امپریالیستها به افغانستان با اسم "رمز" القاعده را دنبال کنیم. تا دریابیم که چه جنایاتی ارتجاع امپریالیسم در افغانستان تحت عنون " ارمغان دموکراسی" در آنجا مرتکب نشده است!بیست سال جنایت پی در پی در افغانستان بعد هم کرزای یک دست نشانده امپریالیستی را آوردند و بعد هم "رژیم چنج" کردند و همه شاهدیم که  با وقاخت تمام " ارمغان دموکراسی" شان حکومت طالبان دست پرورده خودشان را هم به رسمیت شناختند! این یعنی ننگ بشریت! این یعنی جنایت بشری در روز روشن! نه تنها در ستم چند گانه در حق زنان بلکه ستم همه جانبه در حق تمام ستمدیدگان در افغانستان!

تکرار است اما باز هم بپرسیم چه کسانی حکومت طالبان را به رسمیت شناختند؟ اول از همه امپریالیسم آمریکا سپس فرانسه و سایر کشورهای اروپایی!

سوال ساده است فرمول ریاضی نیست! وقتی آمریکا دست پرورده خودشان را برای حکومت "کاندید" و به رسمیت میشناسد تا زنان در افعانستان از بی حقوقی مطلق بهره مند شوند تا حکومت طالبان بتواند با قوانین ارتجاعی هر روز خواسته های برحق ستمدیدگان افعانستان را مدام به عقب راند و در عوض احکام کپ زده الهی حامی منافع غارتگران و جنایتکاران را به جلو براند، آیا میتواند دلسوز زنان ما باشد و برای رسیدن به آزادی واقعی زنان هورا بکشد و رسانه خود " صدای آمریکا" را در اختیار پادوهایش قرار دهد که روزی هزار بار شعار ارتجاعی " زن زندگی آزادی" را تکرار کنند؟

دو ماه پیش یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی  گران قیمت در شهر لندن مزین به " زن زندگی آزادی و امضای چندین نفر" میشود!

دیروز , هفده ژانویه, از نقاشی روی دیوار, یک نقاش شیلایی در شهر واشنگتن, به سفارش یک زن سلطنت طلب تصویر مهسا امینی و شعار زن زندگی آزادی را بر روی دیوار منزل یک ایرانی پرده برداری میشود. سلطنتی که سرکوب افوام کرد و بلوج و لر و در محرومیت نگه داشتن آنان یکی از " افتخارات تاریخ" خونبارش میباشد امروز تصویر یک زن کرد را " نمایندگی" میکند چیزی جز سرقت مبارزه طبقاتی در ایران و به انحراف کشاندن هدفمند آن مبارزه نیست!

دیروز, هفده ژانویه, شهردار پاریس در کنار برج ایفل قرار میگیرد و با افتخار "نورپردازی شعار زن زندگی آزادی" را جشن میگیرد!

و باز هم دیروز, هفده ژانویه" در استراسبورگ فرانسه نماینده ایرانی سوئدی جناب آخوندی از پارلمان اروپا میخواهد که  سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد بالا وپایین میپرد و حامیان هم مشخص است. او در یک مصاحبه با بی بی سی مدعی ست که برگ هایش را رو نمیکند؛ برگ دومش ضبظ اموال و دارایی های سپاه در خارج و اموال تمام فرماندهان توسط اروپا و نکته مهم اینجاست شاید شما هم فکر میکنید که آقای اخوندی دلسوز مردم ایران است و میخواهد این دارایی ها به خزینه اموال مردم ایران واریز شود. اگر چنین فکر میکنید کاملا در اشتباهید و ماهیت سیاسی جناب آخوندی را نمیدانید! ایشان میخواهد این دارایی ها در اختیار کشور اوکراین برای بازسازی پس از جنگ قرار بگیرد! اینها اگر زد و بند های سیاسی بر علیه مبارزه طبقاتی در ایران نیست پس چیست؟

به این میگویند تقسیم کار امپریالیستی آنهم با پشتوانه نمایندگان ایرانی تبار مجلس کشورهای اروپایی! شگفتا که نماینده ایرانی تبار زن در بلژیک فتوا میدهد: امروز زمان تفرقه نیست همه باید با هم متحد شوند" !

بعد هم با شعار ارتجاعی ی " زن زندگی آزادی" مردی مرتجع بنام عبداله اوجلان افکار عمومی را سرگرم میکنند! شعاری که بیش از هزاران بار در بیست و چهارساعت از رسانه های بی بی سی " قابل اعتمادترین شایعه ها", صدای آمریکای " دلسوز جهان",  ایران اینترنشال سعودی مرتجع ترین پادشاهی و منو تو اسراییل اشغالگر و قصاب کودکان فلسطینی بی شرم تر از حکومت اسلامی در ایران زمین پخش میشود!

حال اگر بجای شعار ارتجاعی زن زندگی آزادی؛ شعاری مثل کار مسکن آزادی که شعار کف خیابانهاست را فردی در مراسم خاکسپاری مهسا امینی برای اولین بار استفاده میکرد آیا این رسانه ها حتی یکبار هم آنرا در گزارشگرات سانسور شده اعتراضات از ایران پخش و یا تکرار میکردند؟

حتما این سوال در ذهن شما نیز شکل گرفته که شعار زن زندگی آزادی چطور مطرح و مورد استفاده قرار گرفته است.

چطور بوده که "روزنامه فرانسویی لیبراسیون از پرتیزاژترین روزنامه های آن کشور، اولین روزنامه در غرب بود که در تاریخ 25 سپتامبر 2022 برابر با 3 مهر 1401 یعنی پس از 10 روز از آغاز جنبش انقلابی در ایران صفحه اول خود را با " زن زندگی آزادی" آنهم برای جلب توجه هر بیشتر با خط فارسی میآراید؟ شعاری که در تظاهرات ده روز اول در ایران پس از قتل مهسا امینی توسط  حکومت اسلامی شنیده نشده بود و تنها در هنگام خاکسپاری مهسا یک مرد از میان جمعیت، ناگهان این شعار را سر میدهد و مردمانی که قبلا در رابطه با کردستان سوریه با این شعار آشنا بودند آنرا تکرار میکنند!" (1)

متاسفانه دیده میشود که نیروها و سازمانهای کمونیستی هم با دست و دلبازی از شعار ارتجاعی زن زندگی آزادی استفاده میکنند. اگر دست راستی ها اینکار انجام دهند خب تکیلقشان مشخص است اما کمونیست ها که مترقی ترین افکار را برای رهایی جامعه از بند بردگی و استثمار ظالمان دارند دیگر چرا؟ آیا وطیفه درست کمونیست ها آگاه کردن اقشار مختلف جامعه نسبت به ماهیت بغایت ارتجاعی شعار زن زندگی آزادی و امثال آن نیست؟

نابود باد سرمایه داری جهانی تولیدکننده ارتجاع

پیروز باد مبارزه طبقاتی

نان کار مسکن آزادی

صبا راهی

هیچدهم ژانویه دوهزار و یست و سه

 

 

نوشته قبلی در همین رابطه:

زن زندگی آزادی؟!

https://neweshtejat.blogspot.com/2022/12/normal-0-false-false-false-en-gb-x-none.html

 

(1)- برگرفته از نوشته رفیق اشرف دهقانی تخت عنوان تحلیلی از سیر جنبش انقلابی جاری در لینک زیر

https://ashrafdehghani.com/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%86%D8%A8%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر