۱۴۰۱ دی ۱۴, چهارشنبه

صبا راهی : دشمن اصلی کیست؟

چرا برخی وقتی به مواضع سیاسی و یا دیدگاه های "مدنی" آنها برخورد میشود فورا تو را به این جمله هدایت میکنند: " دشمن اصلی جمهوری اسلامی است"؟

حامد اسماعیلیون اولین کسی نیست که جمله بالا را بجای یک پاسخ مسئولانه همراه با وجدان بشری تحویل منتقدین میدهد. آیا از کسی که هری پاتر را میخوانده میشود انتظار داشت که ریشه های زخم ها و بیماری های جامعه را بشناسد میتوان انتظار داشت که با قصه بیست و چهار ساعت در خواب و بیداری آشنایی داشته باشد؟ قصه تبعیض, نابرابری طبقاتی و محرومیتی که تاج و عمامه نمایندگان ناقلان(سرمایه داران جهانی و سرمایه داران وابسته درایران) این فلاکت ها در جامعه هستند!

فردی که چندین سال پیش وقتی که پسر بچه بود هری پاتر را خوانده بود بعد که با نوشته های صمد بهرنگی اشنا شده بود چنین میگفت: از اینکه وقتم را صرف خواندن هری پاتر کردم از خود خجالت میکشم!  این فرد چندی پیش در کف خیابانها دستگیر شد. بی نام و نشان! دایی و عمو و  خاله او هم به هیچ نهادی برای آزادی اش دخیل نبستند! مثل تمام بی نام و نشان ها!

در داستان بیست و جهار ساعت در خواب و بیداری صمد بهرنگی -  آموزگار دلسوز بچه های کار و کارگران و زحمتکشان و تمام  خلق های محروم ایران و جهان - شحصیت های قصه نه عروسک دارند که آنرا اسم گذاری کنند و نه اسباب بازی! آنها در فقر و تبعیض و محرومیت دست و پا میزدند . مثل همانهایی که همین امروز هم در تمام خیابانهای ایران شاهد هستیم که ماهها به حمام نمیروند.  در قصه بیست و چهار ساعت در خواب وبیداری گدایی و دست به سوی کسانی که خون پدرانتان را می مکند و تو را پا برهنه و گرسنه نگه میگدارند کار درستی نیست، کاری نیست که تو را آزاد کند، کاری نیست که برای تو آینده ای روشن بسازد مسکن بیافریند و تو را بخاطر ابزاز عقیده ات سرکوب نکند. بلکه بیداری ست آگاهی ست که مشعل راه تو ست که آینده ی خودت و کشورت را بسازی! و نوع مبارزه ای که آگاهی طبقاتی ات را با آن اجین میکنی تا به مقصد برسی!

خواب؛ هری پاتر است عروسک پشت شیشه است ماشین بنزی ست که فکر میکنند با صدقه دادن " درد و بلا" را از خود دور کرده  است! چنین القا میکند که گدایی پدیده ای بسیار طبیعی ست!

خواب، امروزه نشستن پای تلویزیون هایی چون بی بی سی صدای آمریکا منو تو و ایران اینترنشنال است. که چنان سلول های مغزت را به خواب فرو میبرند که خودت هم نفهمی از کجا خورده ای! همین تلویزیون هایی که هر کدام سیاست های جنایتکارانی را پشت خود دارند که بودجه های مالی آنها را در راستای اهداف شوم شان بر علیه منافع کشورهای ما تنظیم میکنند! آنها تمام شعار های کف خیابان ها را پخش نمیکنند. با بی شرمی تمام در حالیکه تامین کنندگان بودجه های مالی شان خون کارگران و محرومان ما را میمکند و منابع ما را غارت میکنند گارگر کارگر هم میکنند!

 اخبار خیزش های انقلابی را آنطور که هست منعکس نمیکنند آنطور که منافع بورژوازی جهانی میخواهد منتقل میکنند! با دایی فلان خواننده که در بند دژخیمان اسیر شده مدام مصاحبه میکنند تا برای خودشان امتیاز کسب کنند، تا ببینند میتوانند آنرا به اینور آبها بیاورند و همپالگی خود کنند مثل خیلی های دیگر!

 اینها نه دلسوز بلکه تمساح انقلاب در راهِ محرومان گرسنگان و آزادیخواهان هستند! در کمین و برنامه ریزی سرقت انقلاب در راه هستند همانطور که انقلاب پرشکوه 57 را ربودند و خمینی جلاد همتای شاه جلاد را سوار موج انقلاب کردند!

اگر کسی جنایت رژیم اسلامی را میبیند و " تمامی جنایت را میبیند و نه بحشی از آن که فقط شامل حال خودش میشود"؛ و  از آن بیزار است چطور است که جنایت شاه را نمیبیند؟ مگر میشود آزادیخواه باشی و چشم وجدانت را به روی جنایات رژیم قبلی ببندی؟ مردم شاه را سرنگون کردند مثل هر انقلابی میبایست که جنایات شاه به مردم شناسانده شود مستند شود. که اینکار با روی کار آوزدن خمینی جلاد هرگز امکان پذیر نشد چون خمینی را اورده بودند که جنایات تمام نشده شاه را انجام دهد! مگر شاه کم جنایت کرد کم دست و پا قطع کرد؟ کم به دختران در زندانها تجاوز کرد؟ کم سر به نیست کرد؟ مکر نگفت هر کسی با حزب رستاخیزش موافق نیست برود؟ مگر صدای هر آزادیخواهی را در گلو خفه نکرد؟ مگر تبعیض و محرومیت را در قوم های مختلف رواح نمیداد؟ مگر آنها را بعناوین محتلف سرکوب نمیکرد؟ ارتش و ساواک و یگان ویژه و گارد جاویدان و لیاس شخصی های شاه که مردم را نوازش نمیکردند!

خب وقتی هری پاتر میخوانی خواه ناخواه در کنار بچه دیکتاتور و فراورده گوشتی سرمایه داری و پاانداز حرفه ای و سایر تشنه گان شهرت و ثروت  قرار میگیری. و بعد میگویی دشمن اصلی جمهوری اسلامی ست! بی آنکه به روی مبارک بیاوری که شاه و خمینی چطور به قدرت رسیدند؟

وقتی هری پاتر میخوانی و اسم عروسک انتخاب میکنی فقط به دنبال محکوم کردن رژیم اسلامی بخاطر جنایت شلیک به هواپیمای مسافربری هستی! چون تو خودت را بخواب زده ای! چون نمیدانی که جنگ ایران و عراق جنگ دست ساز امپریالیستها برای باز گذاشتن دست خمینی جلاد برای کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت بود! برای باز گذاشتن دست خمینی نوکر تمام عیارشان برای خالی تر کردن سفره نان کارگران و زحمتکشان و محرومان بود! برای سیاه روزی بیشتر اردوی کودکان کار بود. برای دایر کردن مراکز رسمی تن فروشی برای زنان بود به همین دلیل هم "خدای تخیلی اش زن را فقط برای سرویس جنسی به مرد آفریده بود". برای سرکوب کردهای آزادیخواه و برابری طلب نژادی بود برای سرکوب ترکمن ها و بلوج ها بود. برای ایجاد جو خفقان و سرکوب بود! برای ادامه غارت منابع کشور ما بود!

چطور است که شما از محکوم کردن جنایت رژیم خودت را " عاجز" میدانی و به نخست وزیر کانادا پناه میبری؟ مگر نمیدانی که رژیم اینکار را کرده دیگر پناه بردن به دادگاه های چه معنایی دارد؟ چه چیز را حل میکند؟ غیر از اینکه مسیر مبارزه طبقاتی را در ایران منحرف کنید؟  مگر نخست وزیر کانادا و سایر سیاستمداران هستند که در کف خیابانهای ایران از جانهایش شیرین شان برای رسیدن به نان کار مسکن آزادی مایه میگذارند؟ و شما به تلویزیون های دولت هایی که روز و شب در جای جای کره زمین در حال جنایت و تغییر رژیم به " نفع خودشان" هستند پناه میبری، و نه تکیه به نیروی مردم کشور خودت؟ ونه تکیه به نیروی کارگران و زخمتکشان؟ و نه به نیروی بیداران و پیشگامان انقلاب دانشحویان دلیر!

مگر ممکن است دسته هایی جانی و ارتجاعی مثل حزب اله داعش و یا سازمان های اطلاعاتی مثل ساواک خود بخود " توسط مردم" درست شده باشد؟  انها مدام باز تولید میشوند! توسط چه کسانی؟ هری پاتر که اینها را به تو نمیگوید. هری پاتر انچنان بخوابت میبرد که نفهمی از کجا خوردی؟ خب تو از شاه و جنایات او به کجا میتوانی شکایت کنی؟ وقتی که هیچ نهاد مستقلی در دنیا وجود ندارد که به جنایات دیکتاتورهای شاه و ملا رسیدگی کند؟ مسلم است که این تنها مردم یک کشور هستند که میتوانند خود را از یوغ بردگی و بندگی شاه و شیخ و اربابان آنها نجات دهند! امپریالیست ها که اینها را برای کشتار آزادیخواهان ( آزادی یعنی منهدم کردن تمامی دستگاه های سرکوب رژیم شاه وشیخ) بر مستند قدرت نشاندند که نمیتوانند " دادخواهی" کنند؟ به آفرینده ظلم که از ظالم شکایت نمیبرند!

خب کسی که هری پاتر میخواند مشخص است که نمی تواند تشخیص دهد که بغل دستش بچه شاهی یست که تشنه مفتخوری و قدرت است قدرت در دست گرفتن سپاه سرکوبگر همان کسی ست که از سرقت ثروت مردم است که چنین پروار شده است.  

کسی که هری پاتر خوانده است است خود را به خواب زده و کودکانه فکر میکند که چپ ها و کمونیست ها و روشنفکران واقعی( نه بقول ساعدی شبه روشنفکران) هم سرود "همگرایی" با این گروه کُر بورژوازی جهانی همنوا میشوند! به راستی که بخواب زده گان را نمیشود بیدار کرد. واقعا که ابلهان هم هپروتی دارند!

آقای هری پاتر خوانده به همین راضی ست که بیایید از طریق پُل تان که من باشم"  از احساسات" مردم نسبت به فاجعه هواپیما به نفع " بچه شاه قاتل" استفاده کنید در عوض جمهوری اسلامی را به دادگاه بکشانید بخاطر جنایت هواپیما محکوم کنید! این یعنی منافع شخصی! انهم بطرز تهوع آور و ارتجاعی! درست مثل خمینی! وقتی پسرش از پشت بام توسط ساواک پرت و کشته شد فقط به یک چیز رضایت میداد، رفتن شاه! و نه منافع مردم ایران!

اشکال هم از  فقط از جانب هری پاتر خوان نیست، اشکال از کسانی ست که دوره اش کرده اند همانهایی که نقش "حواریون خمینی" را دیروز در فرانسه بازی میکردند امروز در اینجا و آنجای دنیا به مدد حامد اسماعیلیون شتافته اند. ننگ و نفرت بر شما مددکاران! ننگ و نفرت بر شما که با حمایت پوشالی از او و از مزدوری مثل معصومه علی نزاد حمایت میکنید که پاانداز بچه شاه منتظر بخدمت امپریالیستها شود. ننگ و نفرت بر شما!

 

نابود با امپریالیسم دشمن اصلی و سرمایه داران وابسته به آن که در چه در زمان سرمایه داری سلطنت خونخوار و چه در دوره رژیم اسلامی خونخوار از هیچ جنایتی در حق آزادیخواهان و برابری طلبان فروگذاری نکردند!

نابود باد رژیم اسلامی وابسته به امپریالیسم با هر جناح و دسته

پیروز باد مبارزه طبقاتی در راستای رهایی از یوغ بردگی و بندگی امپریالیستهای غارتگر و جنایت پیشه!

صبا راهی

چهارم ژانویه دوهزار و یست و سه

 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر