۱۴۰۱ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

صبا راهی: چرا شعار " زن زندگی آزادی" ترمز انقلاب تهیدستان است؟

 

 چرا شعار " زن زندگی آزادی" ترمز انقلاب تهیدستان است؟

 

به مناسبت هشت مارس روز جهانی زنان کارگر و زحمتکش

 

بی تردید هیج زنی در ایران(و در جهان) موافق حجاب اجباری نیست مگر امثال زهرا خانم رهنمورد که در بدو انقلاب 57 هم گفته بود 

حفظ حجاب اسلامی مهمتر از حفظ خلیج فارس است - کیهان مورخ ۹ آگست ۱۹۸۴  (1) و یا سایر دار و دسته رژیم اسلامی زن ستیز!

واقعیتی ست که زنان از همان اولین روز های زمزمه های حجاب اجباری بر علیه آن مبارزه را شروع کردند اما وقتی زنان شاغل  در همان روزهای تصویب حجاب اجباری به " دلایل " مختلف از ادارات و کارخانجات و .. پاکسازی شدند وقتی شهرنو را به آتش کشیدند و بعد تن فروشی را " اسلامی"؛ دیگر مسئله فقط حجاب نبود مسئله اقتصادی بود و یک لقمه نان! و چنین بود که حجاب چماقی شد در دست رژیم که معضل اقتصادی را  تا به امروز با آن سرکوب کند. و به همین علت بود که خمینی جلاد شارلان گفت "اقتصاد مال خر است ما برای نان انقلاب نکردیم برای اسلام انقلاب کردیم!"

 

اما به راستی مبارزه برعلیه حجاب اجباری به معنای مبارزه برای " سرنگونی رژیم اسلامی" میباشد؟ یا بر عکس رفرم است و ترمز انقلاب گرسنگان, بی خانمانان, محرومان,کپرنشینان زاهدان، حلبی آباد ها، لاسیتک سقف ها، کارتن خواب ها؛ گورخواب ها، بیکاران کودکان کار تن فروشان دست فروشان, و رواج فقر, تا مغز و استخوان ستمدیدگان که جنسیت نمی شناسد و تنگناهای دهشتناک اقتصادی که مرگ های خاموش آنان را فراهم میسازد؟ کارگران و زحمتکشان را نام نمی برم چون برخی که به مبارزه طبقاتی یا اعتقاد ندارند و یا پشت کرده اند به شنیدن این واژه ها حساسیت دارند!

سالهاست که فردی بنام معصومه علینژاد قمی با برپا کردن چهارشبنه های سفید هدفمند و با پشتوانه های داخلی به رهبری زهرا خانم های رهنمورد و خارجی (به لینک های زیر مراجعه شود) زنان و دختران را برای مبارزه با حجاب اجباری تشویق میکند تا از طریق رسانه های اربابان شاه و ملا چنین القا کند که در ایران خیزش های انقلابی مبارزه برای رفع حجاب اجباری ست و شعار کاملا بی محتوا و ارتجاعی زن زندگی آزادی( توضیح در لینک3) را پرچم مبارزه زنان کند. به راستی آیا بی حجابی مشکل عمده زنان ایران است؟ حجابی که بند ناف اسلام است!

تن فروشی در ایران بیداد میکند که مطمئنا هیچ انسان با شرف و آگاهی موافق نیست که هیچ زنی در ایران و در دنیا مجبور باشد برای یک لقمه نان تن خود را بفروشد، خب, آیا تن فروشی که  سقفی بالای سر ندارد, که دسترسی به وسایل رایگان جلوگیری از بارداری هم ندارد،که دسترسی به بهداشت و درمان رایگان هم ندارد، که سقط جنین در ایران هم قانونی نیست، چطور بی حجابی میتواند مشکل حیاتی اش یعنی ایجاد کار و تهیه یکی لقمه نان و سقفی بالای سرش را برطرف نماید؟ مگر نابودی رژیم سرمایه داری اسلامی, همتای رژیم سرمایه داری شاه, نوکر امپریالیسم با هر جناح و دسته آن!

بی حجابی ،با وجود رژیم اسلامی که حجاب رکن دین آن است چگونه میتواند برای کودکان کار که جنسیت نمیشناسد تحصیل رایگان, مسکن و آینده ای روشن فراهم آورد و آنان را با فراغ بال سر کلاس های درس بنشاند؟

بی حجابی چطور میتواند حقوق ماهها و سالهای عقب افتاده کارگران که جنسیت نمیشناسد را به آنان مسترد کند و آنان را از مزایای عادلانه دستمزد و حق مسکن و حق بهداشت و درمان رایگان بهره مند سازد؟

بی حقوقی چگونه میتواند آینده کاری ی کارگران پیمانی که جنسیت نمیشاسد را حل کند؟

بی حجابی کجا میتواند مطالبات بر حق فرهنگیان بازنشسته که سالهاست برای آن مبارزه میکنند و الگوی مقاومت در مسیر انقلاب اجتماعی شده اند را به آنها پرداخت نماید؟

بی حجابی چگونه میتواند ستم و تبعض مضاعف شاه و ملا را بر کرد و بلوچ و ترکمن و لر و ترک نابود کند؟

بی حجابی چگونه میتواند آزادی بیان و اندیشه در جامعه ایجاد کند که دانشجویان, محصلین و هر آزادیخواه دیگری بتواند نظراتش را بی آنکه مورد آزار و شکنجه و تعقیب قرار بگیرد بیان کند؟

بی حجابی کحا میتواند اعتیاد را در جامعه ما ریشه کن کند

بی حجابی چگونه میتواند شکنجه را ممنوع اعلام کند!

 

زمان شاه ستمگر هم بی حجابی بود 

 اما تهیدستان همواره مجبور بودند برای یک لقمه نان روزانه خونخود را بفروشند. فقر و تبعیض و محرومیت های مضاعف قومی و نژادی ,نه حجاب نه بی حجابی مشکل گشای آنان نیستند اگر چه آنان بی وقفه از حقوق زنان در میدان های مبارزه در طول تاریخ دفاع جانانه داشته اند همانگونه که کردستان قهرمان و زاهدانِ الگوی مردم ایران امروز چنین میکنند!


زمان شاه ستمگر هم بی حجابی بود 

 اما دگر اندیشان روشنفکران کمونیست توسط ساواک بی همه چیز شاه دستگیر میشدند یا زیر شکنجه آنان را به قتل میرساندند یا پس از تجاوز و هزاران نوع شکنجه اعدام میکردند چطور بود که همسر شاه که بی حجاب بود هرگز به جنایات شاه در حق آزادیخوهان هیچ برخوردی نداشت تازه پرویز ثابتی حیوان بیمارگزارشات جنایاتش را  به عرض او میرساند؟

آنچه مشکل و دشمن اصلی ماست امپریالیسم مرتجع است که یک روز شاه ستمگر با ساواک آزادیخواه کُش را برای ما " به ارمغان" میآورد یک روز هم ملای ستمگر که با بودجه های " شاهنشاهی" کثافت دین و نظارت بر کتاب های درسی ما توسط ملاها را در جامعه ترویج داد است.

امپریالیسم دشمن اصلی ماست که جنایتکارانه لمپن های مرتجعی امثال  رضا پهلوی بچه ستمگر، معصومه علینژاد مزدور و مهره رژیم اسلامی , حامد اسماعیلیون و ... را از طریق رادیو تلویزیون هایش ترمز انقلاب اجتماعی در ایران میکند. زنان "مشهوری" امروز از شعار " زن زندگی آزادی" دفاع میکنند که مدافع سرسخت ممنوعیت حق سقط جنین برای زنان هستند، زنانی امروز از این شعار دفاع میکنند که شکم گرسنه کودکی که در سرمای زمستان در مترو در کنار خانواده اش فال حافظ میفروشد را نمیبنند, حتی اگر خودشان از فقر برخاسته باشند, آنان فقط " وظیفه" دارند که از "انقلاب زنانه زن زندگی آزادی" ساخته دست اصلاح طلبان رژیم اسلامی دفاع کنند تا عمر ننگین رژیم اسلامی نوکر امپریالیستها را چند صباحی بیشتر...

اینکه بگویند حجاب در محل کار باعث " آسیب های جانی" برای کارگران زن میشود، نیز عذر غیر موجهی ست که در ابتدا به شرایط کاری کارگران نمیپردازند مگر وقتی کارگران زن در موقع جابجایی در پشت یک وانت با روشن کردن پرموس آتش گرفتند یا سقف محل کار بر سرشان خراب شد یا... حجاب باعث آن بود؟ فرض محال که رژیم زن ستیز اسلامی با بی حجابی موافق شد آیا مشکلات اقتصادی مملکت ما که جنسیت نمی شناسدحل میشود؟

شعار" زن زندگی آزادی"  توپی ست که بازی با آن به زنده ماندن رژیم سرمایه داری اسلامی که مانند رژیم سرمایه داری سلطنت نوکر امپریالیسم مرتجع است کمک میکند تا از هیچ جنایتی در سرکوب مبارزه برای سرنگونی, در حق مردم ما برای راضی نگاه داشتن جیب اربابان جهانی اش و جیب های خودش کوتاهی نکند! 

همین امروز مردم در ایران فریاد میزنند : روسری بهانه است کل نظام نشانه سمبارزه طبقاتی که  

مبارزه طبقاتی که در ایران سالها اگر چه بدون سازماندهی و تشکل برپا است را حق  ندارید با  شعار تهی و ارتجاعی  "زن زندگی آزادی" به عقب برانید. 

مرگ بر امپریالیسم مرتجع دشمن مردم ایران و جهان

مرگ بر رژیم اسلامی نوکر امپریالیسم با هر جناح و دسته جنایتکار آن

مرگ بر ارتجاع  چه شاه باشه چه ملا

مرگ بر نوکران رنگارنگ امپریالیسم زیر هر پرچم و تحت هر نامی

 متشکل و پیروز باد خیزش های انقلابی ستمدیدگان در جهت سرنگونی رژیم کودک کُش اسلامی در ایران

نان کار مسکن آزادی و استقلال 

صبا راهی

 

هفت مارس دوهزار و بیست و سه

لینک های شماره یک

مجسمه بی حجابی تلاشی مذبوحانه در تقابل با خروش مبارزات اخیر

https://neweshtejat.blogspot.com/2018/02/blog-post.html

فریب مجسمه های بی حجابی "کاری" از اصلاح طلبان جانی

https://neweshtejat.blogspot.com/2018/02/blog-post_98.html

 

 

چه کسی علینژاد را به کاخ الیزه برد؟

  https://neweshtejat.blogspot.com/2023/02/blog-post_20.html

 

کدام آزادی؟

https://neweshtejat.blogspot.com/2022/11/blog-post_25.html

 

ترانه هایی از کودک کار

https://www.youtube.com/watch?v=p3TW0oo2B8s

https://www.youtube.com/watch?v=wABq6N0zAtg

در پخش لینک ترانه های کودک کار یار باشیم.

 

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر