۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

در حاشیه مردن مارگارت تاچر دشمن طبقه کارگر!




در حاشیه مردن مارگارت تاچر دشمن طبقه کارگر!


A man reacts as he attends a gathering of people celebrating the death of former British prime minister Margaret Thatcher, in George Square in Glasgow, Scotland.

دیروز مارگارت تاچر نخست وزیر سابق انگلیس از حزب محافظه کار،و یکی از منفورترین سیاستمداران تاریخ در چشم طبقه کارگر دنیا مرد! آنان که از پیاده شدن سیاست های جنایتکارانه تاچر تا به امروز رنج میبرده و میبرند با شنیدن خبر مردن او به خیابانها ریختند و به پایکوبی پرداختند! چرا جشن برای مردن کسی که ظاهرأ امروز دیگر در اریکه قدرت هم نبود؟

شکستن زنجیر اتحاد

یکی از اهداف پلید مارگارت تاچر برای سود دهی بیشتر خصوصی سازی ها شکستن زنجیر اتحاد کارگران معدن انگلیس بود. معدن چیان یورکشایر جنایات تاچر را که منجر به از بین بردن انجمن های محلی ، بالا رفتن درصد محرومیت، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، بیکاری و فقر ادامه دار شد را هرگز نبخشیدند.

بر اریکه قدرت برای محرومیت بیشتر اکثریت جامعه

ثروتمندان، یعنی اقلیت جامعه انگلیس، او را دوست داشتند چون او نه تنها پاسدار منافع بانکدارهای خونخوار بود بلکه زمینه ساز خصوصی سازی، بازار آزاد، بیکاری و حذف امکانات رفاه اجتماعی بود که جامعه انگلیس امروز نتایج اسفناک آنرا با پوست و استخوان خود لمس میکند؛ و طبقه کارگر و زحمتکش و محرومان یعنی اکثریت جامعه انگلیس از او نفرت داشته و دارند چون او برعلیه اتحاده های کارگری بلند شد و بین کارگران تفرقه انداخت و فقط به سود سرمایه داران در سراسر دنیا فکر میکرد.

حمایت از دیکتاتورهای خونخوار

سالوادر آلنده سوسیالیستی که در انتخابات آزاد شیلی رئیس جمهور شده بود، باعث شد که امپریالیسم درنده آمریکا و سایر همپالگی هایش منافع شان را در خطر ببینند و در یک کودتا پینوشه یکی از مزدورانشان را بر مسند دیکتاتوری در شیلی بنشانند. همانطور که در ایران شاه  مزدور فراری شده را در برای برکناری مصدق که نفت را ملی اعلام کرده بود بر اریکه دیکتاتوری نشاند.  پینوشنه از هیج جنایتی در حق سوسیالیست ها در شیلی کوتاهی نکرد. چند سال پیش یک خلبان هواپیمای جنگی در اعترافات خود اظهار داشت که ماموران امنیتی شیلی به کمک و دستور سی آی ای دسته دانشجویان را سوار هواپیما کرده؛ چشمها و دست و پای آنها را بسته و سپس آنها را از ارتفاع بسیار بالا به بیرون پرتاب میکردند. چند سال پیش وقتی مردم شیلی میخواستند پینو شه دیکتاتور شیلی که در آغوش امپریالیسم مکار انگلیس با حمایت مارگارت تاچر جا خوش کرده بود را برای محاکمه به شیلی برگردانند، تاچر مجدد مکارانه بهانه " کهولت سن و بیماری" آن جانی را بهانه کرد... و حمایت مجدد خود را از او اعلام کرد. حمایت از دیکتاتور ها نمی تواند چیزی جز تایید جنایات آن ها باشد! به عبارت فاشیسم اولترا راست بود که از آستین زن سیاه قلبی بیرون میزد که سیاست های سودپرستانه او اکثریت جامعه انگلیس را نه تنها به تفرقه افکندن میان آنها کشاند بلکه آینده روشن را از آن ها تا به امروز که همفکرهایش میراث او را به جلو میبرند سلب کرد!

تعبیض نژادی

زمانی که مردم سراسر دنیا در تلاش برای از بین بردن تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی بودند مارگارت تاچر رذیلانه از آپارتاید حمایت میکرد و نلسون ماندلا که "آنزمان" بر علیه آپارتاید مبارزه میکرد را تروریست می دانست! البته بعد ها نلسون ماندلا هم در صف همین تاچر ها در آمد و شد آلت دست سرمایه داری جهانی برای سرکوب کارگران و زحمتکشان آفریقای جنوبی!

دولت انگلیس امروز دیگر مثل قرن پیش به خاطر دزدیدن یک قرص نان نمی کُشد، ظاهرأ زندانهای مخوفش با آلات و ابزار شکنجه  را به " موزه" تبدیل کرده، اما روزی نیست که رنگین پوست ها در زندانهای انگلیس با قتل های مشکوک زندگی شان پایان نیابد بی آنکه کسی حساب و کتابی پس بدهد! و البته نباید فراموش کرد که امپریالیسم انگلیس مانند سایر همپالگی هایش خود را " مدرن و متمدن" میداند،و برای پایین نیفتادن نقاب جنایات پشت پرده اش، که البته امروز دیگر پشت پرده هم نیست، چه انسان با شرافتی است که از حمله مکارانه انگلیس دوش به دوش آمریکا به عراق دفاع کند؟ آیا دست های دولتمران انگلیس به خون میلیونها انسان بی گناه عراقی ، افعانی، لیبی و سوریه ... آغشته نیست؟ آیا همین امپریالیسم انگلیس و سیاستمدارن روباه صفت او نیستند که با همکاری سایر امپریالیستها رژیم هایی مانند سرمایه داری سلطنتی پهلوی و یا سرمایه داری اسلامی را در ایران به قدرت می رسانند، تا ضمن سرکوب، شکنجه و قتل عام زندانیان سیاسی، مسیر غارتگری شان را هموار سازند!
اینها برخی از سیاست های جنایتکارانه مارگارت تاچر بود.

دیروز یک حیوان رذل و پست که مورد نفرت اکثریت جامعه انگلیس و کارگران سراسر دنیا بود، کسی که در خدمت سود رسانی به  اقلیت جامعه بود مُرد، اما تفکر او همچنان در حال خدمت به بانکدارها و ثروتمندان خونخوار در انگلیس، ایران،عراق، افعانستان، لیبی،حتی آمریکا میباشد! تفکری که بوی خون از هر گوشه آن به مشام می رسد. طبقه کارگر انگلیس به خانه تکانی اساسی نیاز دارد تا قدرت و توان اتحاد رابرای نابودی چنین سیستم های فکری که باعث اشاعه فقر بیشتر، اعتیاد بیشتر، بیکاری بیشتر، تجارت سکس بیشتر، محرومیت کودکان از تحصیل و... بکار گیرد.
صبا راهی

لینک های زیر گوشه ای جشن های خیابانی در شهرهای انگلیس میباشد.


تصاویر  جشن های خیابانی






۲ نظر:

  1. برنامه طنز در باره مرگ تاچر
    http://www.youtube.com/watch?v=Yzk6cxNRRUc
    سخنرانی خوب گلندا جکسن
    http://www.youtube.com/watch?v=XDtClJYJBj8
    YouTube - Videos from this email

    پاسخحذف
  2. حزبی که پشت اسم کارگر در انگلستان است، هیچ دست کمی از حزب محافظه کار تاچر ندارد... لیدر این حزب در رثای تاچر نطق کرد... گلندا جکسن مرور تاریخی خوبی بر دوره تاجریسم دارد اما در همین مرور اشاره میکند که امروز همه چیز خوب است( نقل به معنی) در حالیکه درست وضع در حال برگشتن به دوره تاجر است... اما رویهم رفته گلندا و چند نفر دیگر از جمله شهردار سابق لندن هم حرفهایی زدند که بیشتر برای "جذب رای" در انتخابات آتی هستند

    پاسخحذف