۱۳۹۳ آبان ۲۹, پنجشنبه

تحصیل رایگان برای همه




فیلم بسیار جالب و دیدنی  تظاهرات دانشجویان در لندن 

این فیلم را حتما تا آخر ببینید


فیلم شش ساعته در مورد تظاهرات دیروز، 19 نوامبر، دانشجویان سراسر انگلیس در لندن با خواسته

 تحصیل رایگان برای همه

Thousands of people holding placards took part in the protest. University tuition fees nearly trebled four years ago, a move that sparked violent student protests at the time.

یکی از دانشجویان معترض: حتی اگر شهریه دانشگاه ها را به "یک پوند" تقلیل دهند باز هم هستند کسانی که توان پرداخت همان یک پوند را هم ندارند، به همین دلیل است که تحصیل برای همه باید کاملا رایگان باشد
در نوامبر دوهزار و ده وقتی دولت موتلف انگلیس( محافظه کاران و لیبرالها) شهریه دانشگاه ها را تا دوازده هزار پوند انگلیس بالا برد تظاهرات عظیمی    http://neweshtejat.blogspot.com/2014/11/blog-post_20.html
  بر علیه این تصمیم از طرف اتحادیه دانشجویان صورت گرفت که در آن تظاهرات دانشجویان بعد از چند مرحله تظاهرات زمانی که کسی از مقامات دولتی به خواسته آنها توجه نکرد به دفتر حزب محافظه کار حمله بردند و آسیب های جدی به ساختمان آن وارد آوردند، اتحادیه دانشجویان امسال از تظاهرات آنها حمایت نکرد و دانشجویان خودشان تظاهرات را سازماندهی کردند و از سراسر انگلیس به لندن آمدند. شعار ها متنوع تر، شعارهای بسیار جدی تر، عمیق تر و سیاسی تر بود، این شعارهای مانند:
 تحصیل رایگان، مالیات برای ثروتمندان / تحصل رایگان، نه جنگ / دانشجو کارگر اتحاد مبارزه /  تنها یک راه، انقلاب /  مخالف مخالف مخالف سرمایه داری / نه اما، نه اگر، نه کاهش بودجه تحصیلی /  قدرت ، قدرت برای مردم / کارگر دانشجو، اتحاد مبارزه /  و شعارهای بیشتری که در فیلم شش ساعته ملاخظه میکنید. 

دولت دانشجویان را وادار میکند که علیرغم میل خودشان به رشته های کم هزینه تری که پول درآر  هستند روی آورند، در اصل جامعه را از روند طبیعی خود خارج می سازد! به عبارت دیگر عریانی هاری سرمایه را در این گونه فشارهای ظالمانه به اقشار مختلف جامعه می توان مشاهده کرد. که البته آنچه هم که بسیار مسلم است نیروی قوی مبارزه جوانانی است که از تمام سدهایی که دولت زورگو و چپاولگر حامی بورژازی جلوی آنها قرار میدهد تا جلوی اعتراض بر حق شان را بگیرد رد میشوند، همانطور که در فیلم زیر مشاهده می شود، و زمانی که آنها دریافتند که تنها با اتحاد با کارگران است که مبارزه شان به نتیجه میرسد، آنوقت ابتدای راه پیروزی آغاز میشود، زمانی که بورژازی کارگر کُش حتی پلیس ها و آب پاش ها و سایر مهماتش بی اثر خواهد بود.

در ابتدای فیلمی که در لینک زیر مشاهده میکنید مشخصا یک پلیس هار آنچنان وحشیانه تر از همکارهای خود به تظاهر کنندگان حمله ور میشود که در مراحل بعدی پلیس های دیگر "مواظب" او هستند که جلوی دوربین این گونه وحشی گری در نیاورد، حتما این فیلم را تا آخر ببینید و به بقیه هم توصیه کنید. حتما این فیلم را تا اخر ببینید. 

فیلم شش ساعته بسیار آموزنده و جالب و دیدنی


به راستی که اتحاد آگاهانه کارگر و دانشجو و سایر اقشار جامعه است که دولت را از پای در میآورد، اتحادی که هر گونه سازشی را محکم پس بزند و به جلو رود! 


بخش کوتاه و بسیار جالب از تظاهرات

مصاحبه با یکی از دانشجویان در باره عواقب بالا رفتن شهریه دانشگاه

صبا راهی
بیست نوامبر دوهزار و چهارده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر